Vjačeslav Ivanovič Lobko
Účastnil se první světové i občanské války, během níž sloužil v technických oddílech při stavbě železničních tratí. V r. 1920 byl evakuován do Konstantinopole. V r. 1921 pracoval v konstantinopolské pobočce anglické firmy Evans Sons. V listopadu téhož roku přijel do Československa. V r. 1926 dokončil studium na Vysoké škole strojního a elektrotechnického inženýrství ČVUT v Praze a odjel do Francie, kde pracoval na stavbě dálkového vedení a elektrických instalací u firmy L´Energie Industrielle v Montargis. Po návratu do Československa pracoval od února 1928 do 30. září 1932 jako konstruktér těžkých strojů ve Škodových závodech v Praze na Smíchově. Stavěl prodloužení elektrifikované trati Tábor – Bechyně. Do prosince 1935 působil jako pomocná vědecká síla v Ústavu výroby a rozvodu elektrické energie ČVUT. Později byl zaměstnán v České Zbrojovce v Praze. Byl pohřben na ruském hřbitově v Praze na Olšanech.
Otec: Ivan. Manželka: Klementina, rozená Ratťková (28. 3. 1901, Kyšperk – 1972, Praha; manželství bylo uzavřeno 24. 3. 1928 v Praze).
Praha VIII, Střížkov, Poděbradova 3; Plzeň, Klatovská 98, Kollárova 15.
Národní archiv, f. MZV – Ruská pomocná akce, k. 225; Státní okresní archiv Plzeň, f. Škodovy závody, osobní spis; Soukromý archiv A. Kopřivové.